Att använda värdefull tid

Det sägs att vi sover bort en tredjedel av våra liv, likaså sägs det att människan grubblar och sörjer för mycket genom sitt liv. Vem är det som säger det; Jo logiken.


Men vad mer görs av vår värdefulla tid som kanske kan definieras som slösaktigt? Det har jag i nyfikenhetens uttråkade tillstånd räknat lite på. Detta är nu självklart taget ur mitt personliga liv vilket inte lär vara speciellt förvånande. Låt oss nu beräkna.


Genomsnittlig tid lagd åt:

Sexuella sysslor varje dygn senaste 10 åren                       50 minuter

Fysisk aktivitet varje dygn senaste 10 åren                         120 minuter


3650 dagar också känt som tio år, gör att jag sammanlagt gett 182 500 minuter vilket blir drygt 127 dygn på sexuella aktiviteter och 438 000 minuter vilket är samma som 304 dygn på fysiska aktivteter under denna tidsperiod. Det betyder att jag har använt 431 dygn oavbrutet för dessa två aktiviteter under 10 års tid, om jag använder milt tagna siffror i beräkningen för att inte utpekas som missfoster - vilket jag egentligen redan är i mina nära och käras ögon. Räknar jag nu ihop dessa två med sömnen innebär det att jag personligen använder 45 % av mitt liv för enbart tre aktiviteter - för er mattesnillen är det nästan halva mitt liv! Lägg sedan till jobb/utbildning och intag av föda på det - födan vilket är nästintill galet för min del - vad får vi för slutsats då?


"Jo detta är vad vi får, jag ska nu gå ut och be någon sparka mig tillräckligt hårt på mina testiklar i all sadomasochistisk anda för att sedan på något märkligt tillvägagångssätt dra på mig en allvarlig hjärtsjukdom som får mig att inte kunna utföra tunga sysslor. Efter det ska jag börja lära mig att behärska "uber sleep", vilket är att personen i fråga sover 15 minuter varannan timme genom dagarna. Jag uppnår därför en maximal sömn på bara 3 timmar per dygn, möjligt utan att tappa förståendet säger somliga."


Genom detta kommer jag ha sänkt den tiden jag slösar i mitt liv från 45 % till 12,5 %. Tänk vad mycket mer tid jag kommer att kunna tillgodo göra åt det underbara i livet, som att träna och kenulla!


Kommentarer
Postat av: Parnian

kan bara skriva så här, det är synd om dig... :D för under tio år om 45 % bara gått till tre aktiviteter så förklarar det varför du inte pluggat särskilt mycket.. haa

2008-01-25 @ 11:43:22
Postat av: Davoud

That's just rude man! RUDE I tell you!

2008-01-26 @ 04:43:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0