Kort berättelse skapad ur citat.

"Om snöret inte håller, utan går av, är det bara försöka med ett annat snöre." Hörde jag tränaren säga till mitt misslyckande.

I denna trånga kampsports lokal har nu denna sadism pågått i två timmar. Inte längre är det bara jag som svettas utan lokalen själv svettas genom fuktigheten som tagit över. Halvnaken med blöta skydd sitter jag på huk och andas som om en astma attack äntligen blivit fri ifrån sin strypning. Förtvivlan syns genom mitt ansiktsuttryck medan jag försök greppa miljön runtomkring mig, men som alltid väljer han att ignorera det. Förbannad på mig själv riktar jag det mot honom och ryter.

"Om jag inte har några andra jävla snören och försöka med!"

Med ett grymtande från honom blir han tyst, men inte tillräckligt länge för att göra mig nöjd.

"Om du inte finner några snören har du inte utvecklat tillräckligt med energi för att ta dig igenom motståndet och hitta dem."


Han gör det igen, på något sätt får han en att känna sig misslyckad. Men bara på gränsen till att ge upp, istället finner jag denna aggression som besuttit mig, den som tidigare gjort min kropp skakig med ett intensivt svidande in till benmärgen. Den ska jag nu använda tänker jag bestämt. Inte mer ska respekt för tränaren vara ivägen för mig att gå fullt ut, inte längre är rädslan att göra bort mig en faktor som försämrar min kreativitet. Denna känsla har förut enbart kunnat framkallas av alkohol men nu besitter jag den genom kontrollerad frustration. Värmen i kroppen är nu en bekvämlighet, andningen är ännu en gång kontrollerad och synen är som röd av blod. För första gången känns det rätt, smärta är för antingen han eller mig den enda utvägen ur denna sadism.


**********************************************************

"Om snöret inte håller, utan går av, är det bara att försöka med ett annat snöre."


Källa: Nalle Puh - A.A. Milne


Kommentarer
Postat av: Malin

Grejen är att jag är trött på att de killar som "raggar" på mig, aldrig är något för mig, och jag är trött på att behöva såra folk sådär, så jag har bestämr mig för att, om jag känner att jag blir attraherad av någon, så tar jag steget helt enkelt..

2008-01-19 @ 13:24:10
URL: http://chakrat.blogg.se
Postat av: Malin

haha ja sant =) vilken tycker du vart värst av dom? det är lugnt, jag tog inte åt mig eller något sådant såå.

2008-01-19 @ 17:20:41
URL: http://chakrat.blogg.se
Postat av: Malin

Haha ja, jag håller fullt med dig! =) men jag tycker jessicas kommentarer är snäppet värre =)

2008-01-19 @ 18:21:48
URL: http://chakrat.blogg.se
Postat av: Malin

hahajo, jag instämmer helt i det du säger :D

2008-01-19 @ 19:16:21
URL: http://chakrat.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0